Los Reyes Magos - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Frederike - WaarBenJij.nu Los Reyes Magos - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Frederike - WaarBenJij.nu

Los Reyes Magos

Door: Frederike

Blijf op de hoogte en volg Frederike

05 Januari 2011 | Spanje, Sevilla

Dat moeten wij weer meemaken!
Na een rustige busrit van Granáda naar Sevilla (met weer erg veel olijfbomen) belanden we in de loop van de middag als vanzelf bij de Facultad de Sciencas. Veel mensen op de been, want daar start de optocht van de Drie Koningen! Na drie kwartier tussen kwebbelende Spanjaarden wordt ons wachten beloond! Op het balkon van het gebouw worden eerst de drie koningen gekroond: Melchior, Casper en Balthazar. En dan start de caravaan! We worden weer kind, snoepgoed wordt over ons uitgestort; we vangen het op vanuit de lucht. Associatie met het gedicht van Annie M.G. Schmidt: Parapluutje open, parapluutje dicht:
een vrouw naast ons vang het snoepgoed met haar paraplu op!
Tientallen praalwagens - de een nog gekker dan de ander - passeren, met enthousiaste kinderen, verkleed en wel! Zodra het voorbij is, komen de schoonmaakploegen. Zie de foto's. Deze karavaan zal nog de hele avond door de stad gaan en duizenden kinderen voor korte tijd blij maken. Zakken vol snoepgoed vergaren ze, hoe moet dat met die tandjes?
Daarna dwalen we nog door het Park Maria Lousia, met het Plaza de Espagna. Enigszins megalomaan, maar ook wel weer aardig met al die tableaus van belangrijke steden in Spanje.
Onze trip komt ten einde; morgen vroeg vliegen we weer naar Marseille.

• 07 Januari 2011 - 11:04

Lidewij:

Erg leuk dat soort ervaringen! Goede reis terug naar huis en tot snel.

Groeten Lidewij