Cochega de naranjas: Sinasappeloogst - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Frederike - WaarBenJij.nu Cochega de naranjas: Sinasappeloogst - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Frederike - WaarBenJij.nu

Cochega de naranjas: Sinasappeloogst

Door: Frederike

Blijf op de hoogte en volg Frederike

02 Januari 2011 | Spanje, Córdoba

Vandaag veel bekeken, o.a. de Synagoge. Er zijn overigens nog maar drie synagoges in heel Spanje. De andere twee zijn in Toledo.In 1492 werden niet alleen de moslims, maar ook de joden het land uit gejaagd. Waar was de door Jezus gepredikte liefde voor de medemens gebleven? Daarna het Alcázar de los Reyes Cristianos bezocht. Niet zo indrukwekkend als het Alcázar in Sevilla; vooral de azulejos maakten indruk. Hier wel mooie Romeinse mozaïeken, die in een ander deel van de stad gevonden zijn en in het paleis aan de wanden bevestigd. Ook voor het Museo de Belles Artes viel wat tegen. In het Palacio de Viana gingen we van patio naar patio - er zijn er wel 12! - en in de tuin waren we getuige van de sinasappeloogst. Blijkbaar begint die in januari, waardoor wij hier net op tijd waren om van de talloze hangende sinasappels en andere citrusvruchten te genieten!