De reis begint morgen! - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Frederike - WaarBenJij.nu De reis begint morgen! - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Frederike - WaarBenJij.nu

De reis begint morgen!

Door: Frederike

Blijf op de hoogte en volg Frederike

16 Januari 2013 | Frankrijk, Nîmes

De voorbereiding voor deze reis is natuurlijk al eerder begonnen. het gaat niet alleen maar om kleding bij elkaar zoeken etc.
De vraag was: wel of geen vaccinaties nodig, wel of geen malariapillen, een visum nodig? Naar welke hotels gaan we? Wat willen we zien, aan cultuur en natuur? Etc.etc.
Het eerste wat vaststond, was dat we twee weken naar een Ayurveda Resort zouden gaan. Daaraan vooraf gaan we een zestal dagen rondtrekken en verschillende plekken bezoeken. Sri Lanka is voor 90% boeddhistisch, dus er zijn veel tempels en boeddhabeelden te zien, maar ook oude koningssteden, thee- en rubberplantages en er zijn verschillende nationale parken. Het land is gekoloniseerd geweest door Portugezen, Hollanders, Engelsen en daarvoor waren er ook Chinezen actief. We hebben het boek 'De geest van Anil' van Michael Ondaatje gelezen, dat gaat over de donkere dagen van Sri Lanka tot voor vrij kort. Niet om vrolijk van te worden.
En nu maar hopen, dat de sneeuw ons geen parten gaat spelen.
Ik heb dit verslag even opnieuw geplaatst, omdat de site nogal vreemd omgaat met verblijfplaatsen. Ben benieuwd of de provider Nîmes in Zuid-Frankrijk kan vinden, en we niet weer ergens in Brazilië worden gedumpt!

• 17 Januari 2013 - 11:00

Lizzy Houben: