Selamat tinggal Indonesia! - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Frederike - WaarBenJij.nu Selamat tinggal Indonesia! - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Frederike - WaarBenJij.nu

Selamat tinggal Indonesia!

Door: Frederike

Blijf op de hoogte en volg Frederike

24 Februari 2011 | Nederland, Middelburg

Dag 19
Vandaag nog gelegenheid om Ubud zelf te verkennen, voordat we om half vier de bus in moeten stappen naar het vliegveld bij Denpasar.
Ook Ubud beschikt over prachtige tempels, vooral de Saraswati-tempel, direkt gelegen naast een Starbucks Café, haha. Wat we ervoeren bij Tanah Lot geldt in zekere zin ook voor Ubud, aangeprezen als centrum van kunst en cultuur. Het moet gezegd, er zijn mooie winkels met prachtige artikelen, maar als we door de hoofdstraat lopen, worden wij toch ook bevangen door het Volendamgevoel, o.a. doordat ons minstens 20x een taxi wordt aangeboden. Maar als je dan even een zijstraatje neemt, ben je onmiddellijk in de authentieke sfeer. Dan zien we weer de vrolijke kinderen en het ‘gewone’ leven. En tussen de straten liggen nog steeds prachtige sawa’s. Een belevenis midden in Ubud is het ‘Apenbos’, niet zozeer vanwege de tientallen tamme aapjes, maar vooral om de met mos begroeide stenen beelden, de indrukwekkende bomen en de tempel bij de Waringinboom, die blijkbaar meer dan 200 jaar oud is. We zijn eigenlijk te kort op Bali om er een goed beeld van te krijgen, maar onze reis loopt ten einde. In de middag rijden we naar het vliegveld bij Denpasar. We moeten afscheid nemen van onze onovertroffen Suryadi. Hij heeft ons laten kennismaken met mooie stukjes Indonesië, zowel natuur als cultuur en met de bijzonder vriendelijke en spirituele bevolking.

Dag 20
Na zo'n 25.000 km - met vliegtuig, bus, auto, sepeda motor, boot, becak, trein en benenwagen - te hebben afgelegd, zijn we nu weer thuis in Middelburg. Hansje had de tweede mc-vraag als eerste goed beantwoord, dus Sanne en Hansje, jullie houden nog wat te goed. Verder iedereen hartelijk dank voor jullie enthousiaste reacties. Tot een volgende keer!

• 24 Februari 2011 - 17:26

Harry & Karen :

Welkom thuis! Wat een indrukken en ervaringen hebben jullie opgedaan en niet echt tempo doeloe! En nu maar weer wennen aan het kikkerlandje, maar jullie gaan vast snel weer naar La Douce France, waarschijnlijk ook voor Mel's verjaardag.

• 24 Februari 2011 - 17:36

Anya En Johan:

Lieve buren, welkom thuis! Dank jullie wel voor een geweldig reisverslag. Graag horen we ook de mondelinge verhalen en we verheugen ons er op om jullie te zien!
    Liefs!

• 24 Februari 2011 - 21:36

Annet:

Slaap lekker in je eigen bed! Welkom thuis.